Objavljeno: 02.06.2014

Uporan i okrutan: Kineski biznismen i njegove mantre


Poslovna filozofija osnivača Alibabe.


Kineski gigant, online maloprodajna kompanija, Alibaba uskoro bi trebalo da izađe na berzu u Sjedinjenim Amedičkim Državama. Stručnjaci prognoziraju da će biti rangirana između najvećih svetskih tehnoloških firmi kao što su Oracle i IBM, zahvaljujući vrednosti koju analitičari procenjuju na 170  milijardi dolara, koja će prema nekim procenama, izlaskom na berzu skočiti na 250.

Kompaniju je, 1999. godine, osnovao bivši nastavnik engleskog jezika Jack Ma, sa 18 prijatelja u svom stanu. Danas je Ma peti najbogatiji čovek u Kini, kako Forbes procenjuje, sa nešto više od 8 milijardi dolara na svom računu. On svoj uspeh duguje svom snažnom karakteru.

U mnogim intervjuima je govorio o svojim stavovima prema radu, konkurenciji i uspehu. Ovo su neke od rečenica koje opisuju stav pobednika koji se krije iza njegovog ličnog uspeha i uspeha kompanije:

O prednostima njegove tehnološke nepismenosti: „Inteligentnim ljudima je potrebna budala da ih vodi. kada su timovi sastavljeni od grupe naučnika, najbolje je da seljak stoji na čelu kolone. Jer je njegov način mišljenja drugačiji. A lako je odneti pobedu kada imaš ljude koji stvari posmatraju iz drugačije perspektive“.

O neodustajanju on kaže: „Danas je okrutno. Sutra je okrutnije. Prekosutra će biti lepo“.

O greškama: „Ako ne odustaneš i dalje ćeš imati šansu. A kada si mali, onda moraš da budeš veoma usresređen i da se oslanjaš na svoju pamet, a ne na svoju snagu“.

O timskom radu: “Kada smo mi dobar tim i zanamo šta želimo da postignemo, tada jedan od nas može poraziti deset njih“.

O svojoj misiji: „Nije bitno ako ja ne uspem. Bar sam svoj koncept preneo drugima. Čak i ako ja ne uspem, uspeće neko drugi“.

O upornosti:
„Uspećemo zato što smo mladi i što nećemo nikada odustati.“

O radu:
„Ukoliko budemo dolazili na posao u osam, a odlazili u pet, Alibaba nikada neće biti uspešna, jer mi nismo tehnološka kompanija. Ako budemo imali taj poslovni duh od osam do pet, bolje da se pokupimo i odemo da radimo nešto drugo“.

O konkurenciji:
„Morate učiti od svojih konkurenata, ali ih nikada nemojte kopirati. Kad kopirate - umirete“.

O započinjanju biznisa: „Ukoliko želite da rastete, pronađite dobru priliku. Danas ako želite da budete velika kompanija, razmišljajte na temu, koji biste društveni problem mogli da rešite“.

O razvoju:
„...najbitnija stvar je da nastavite da radite to što radite ispravno ali sa strašću“.


Izvor: BIZLife

arhiva novosti