Objavljeno: 22.07.2014

Kako da unapredite Linkedin profil


Ako trenutno tražite posao verovatno dosta pažnje i vremena posvećujete izgledu vašeg CV-ja. Međutim, najveći svetski poslodavci savetuju da ne zaboravite na svoj LinkedIn profil.


Iako se čini da još uvek nije uzeo tolikog maha u Srbiji, LinkedIn ima preko 40,000 članova kod nas i ovaj broj raste za trideset odsto svake godine. Razlog ovome je činjenica da LinkedIn omogućava da prikažete svoja iskustva, talente i poslovne uspehe, kao i da izgradite korisnu mrežu poslovnih kontakata na jednom mestu.

Ako još uvek nemate LinkedIn profil, ili niste zadovoljni izgledom postojećeg, ne brinite se, ’ulepšavanje’ vašeg profila ne mora biti mukotrpan proces. Evo i par saveta za početak.

Sami osmislite svoju URL adresu


Savršena URL adresa je ona najjednostavnija, koja, ako postoji mogućnost, sadrži vaše puno ime i prezime (ili samo prvo slovo imena) i ne sastoji se od svakojakih simbola, poput zvezdica, donjih crta ili komplikovanih numeričkih nizova. Ovakva adresa će olakšati poslodavcima ’potragu za vama’ i vaš profil će više puta biti pregledan. Ličan URL takođe dodaje na profesionalnosti i uliva poverenje poslodavcima.

Ako niste sigurni kako da napravite svoju URL adresu, ispratite ovih par lakih koraka.

Izgledajte profesionalno na svojoj fotografiji


Ovo deluje kao veoma očigledan savet, ali mnogi korisnici LinkedIn-a ga ne prate. Neki korisnici se odluče da uopšte i ne postave fotografiju na svoj profil, međutim eksperti za ljudske resurse tvrde da  ovakvi ’bezlični’ profili retko privuku pažnju ozbiljnih poslodavaca.

Idealna profesionalna fotografija vas prikazuje od ramena na gore ispred čiste i neupadljive pozadine. Vaša okolina ne bi trebala da prikazuje bar, kafić, pa čak ni restoran, ma koliko god vam ambijent izgleda sofisticirano, odgovarajuća pozadina bi, na primer, mogla da bude kancelarijska (ako pokušavate da se zaposlite u korporativnom svetu).  Takođe, studije su utvrdile da ’headhunteri’ pozitivno reaguju na kandidate koji se osmehuju na svojim fotografijama, kao i na fotografije koje su dobre rezolucije i pravilno su osvetljene.

Strateški ubacite ključne reči


Kada poslodavci vrše pretragu kandidata, oni kucaju samo ključne reči u pretraživač i u slučaju da vaš profil ne uključuje te ključne reči, vi ste izgubili potencijalno ponudu za zaposlenje. Zato,osigurajte se da sve vaše sposobnosti  i iskustva opišete kroz prave ključne reči.

Budite aktivni


Kada vidite neki zanimljivi sadržaj na internetu (bilo da je članak, video ili slika) , za koji mislite da je relevantan za vašu profesionalnu branšu ili će biti zanimljiv vašoj poslovnoj mreži, podelite ga na LinkedInu sa par svojih ličnih komentara.

Ovo pokazuje poslodavcima da ste u toku sa svetskim dešavanjima i da ste spremni da odvojite vreme da učinite svoj profesionalan profil što svežijim.

Pridružite se grupi i budite više od pasivnog učesnika


Grupe na LinkedIn-u omogućavaju ljudima u istoj industriji ili sa istim interesovanjim da razgovaraju o aktuelnim temama, kao i da ostvare kontakt sa ljudima sa kojima možda drugačije ne bi imali priliku da se upoznaju i razmene iskustva. Iskoristite ovu priliku, postanite član neke od mnogobrojnih grupa i povežite se.

Reklamirajte se besramno


Ako pored LinkedIna imate i Twitter nalog na kome ste aktivni i za koji mislite da verno predstavlja vas kao profesionalno orijentisanu osobu, ostavite vaš Twitter kontakt na LinkedIn-u. Uradite isto i sa mogućim blogom koji pišete ili portofoliom sa svojim radovima, koji vodite u ’online’ formi. Što više aspekata svoje ličnosti predstavite na LinkedInu, to će poslodavci imati kompletniju sliku o vama.


Izvor: BizLife

arhiva novosti