Objavljeno: 04.03.2015

10 saveta kako da maksimalno iskoristite prvih mesec dana na novom poslu


Upravo ste našli novi posao i veoma se radujete sticanju novog radnog iskustva i mogućnostima koje Vam ovaj posao pruža. Kompanija odlično posluje, pozicija je znatan napredak u Vašoj karijeri, pred Vama je sjajna perspektiva. Tako da je sasvim logično da želite da ostavite što bolji utisak, u kratkom vremeskom periodu. Pratite sledećih 10 saveta kako biste maksimalno iskoristili svojih prvih mesec dana na novom poslu:

1. Pripremite „kratku priču“. Suština prvog dana na novom poslu je upoznavanje sa zaposlenima u kompaniji. Upoznaćete članove tima, kolege iz drugih sektora, svoje nadređene. Svako od njih će želeti da porpiča o Vašem obrazovanju, predhodnom radnom iskustvu, motivaciji za početak rada baš u ovoj kompaniji. Vaša priča treba da bude kratka i obavezno se držite suštine, bez negativnih komentara o predhodnom poslodavcu ili kolegama.

 2. Izgled i oblačenje. Tokom intervjua, mogli ste da primetite dres kod (dress code) kompanije. Budite sigurni da ste se adekvatno obukli za svaku priliku i u svakom trenutku, ne samo prvog dana. Ukoliko niste sigurni ili imate bilo kakva pitanja o dres kodu kompanije, obavezno se posavetujte sa svojim nadređenim. Većina kompanija od svojim zaposlenih očekuje da se oblače profesionalno, i bila bi prava šteta da izgubite posao zbog pogrešno protumačenog dres koda kompanije.

 3. Aktivno učestvujte u probnom radu. Većina kompanija za svoje nove zaposlene praktikuje probni rad koji može da traje od nekoliko nedelja do šest meseci. Ovo je Vaša prilika da se upoznate sa kompanijom i novim poslom, tako da iskoristite maksimalno ovu mogućnost. Ako Vam nešto nije jasno ili želite da saznate više, slobodno pitajte. Čak i ako ste stidljiva ili previše zabrinuta osoba, slobodno postavljajte veći broj pitanja. Vi ste odgovorni za svoje rezultate, tako da svako oklevanje može prvestveno da naškodi Vama.

 4. Zapamtite imena kolega i njihove pozicije u kompaniji. Niko ne očekuje da do kraja prvog dana na poslu znate imena svih zaposlenih u kompaniji, ali je ovo stvar koju morate da zapamite što pre. Ukoliko imate problem sa pamćenjem imena, napravite tabelu sa imenima, pozicijama, i kratki podsetnik kako biste lakše zapamtili sve zaposlene.

 5. Linija nadležnosti. Svaka kompanija ima tačno određenu liniju nadležnosti, koja objašnjava odgovornost i nadležnost svakog zaposlenog za određeni posao, kao i ko se gde nalazi u hijerarhiji kompanije. Pažljivo posmatrajte i slušajte odnose u kompaniji, i zapamtite ko odgovara kome.

 6. Utvrdite svoje profesionalne obaveze. Iako je većina Vaših profesionalnih obaveza navedena u samom opisu posla koji ste imali priliku da vidite prilikom prijavljivanja za posao, verovatno će biti još veliki broj stvari za koje ćete biti odgovorni. Tokom svoje prve nedelje na novom poslu, zamolite nadređenog da još jednom pređete listu svih Vaših profesionalnih obaveza i zaduženja, tako da znate šta se tačno od Vas očekuje.

7. Budite realni. Ovo se najbolje može opisati rečima „ko visoko leti, nisko pada“, tako da Vam savetujemo da usporite tokom svojih prvih mesec dana na novom poslu. Vi još uvek morate da učite o novom poslu, kao i vašim zaduženjima. Budite realni kada mislite o tome šta i koliko Vi možede da odradite i doprinesete na novom poslu.

 8. Integrišite se u kulturu kompanije. Svaka kompanija ima svoje načine obavljanja posla, da biste se uklopili, morate da igrate po pravilima. Posmatrajte kako ljudi komuniciraju i kave procese koriste, onda shodno tome prilagođavajte svoje ponašanje u određenim situacijama.

 9. Družite se sa kolegama. Druženje sa kolegama može biti zabavan način da se uklopite u novu kompaniju. Zajdeno ručajte, idite na pauze, razgovarajte, naravno sve dok to ne utiče na Vaš rad.

 10. Izbegavajte tračarenja sa kolegama. Ukoliko neko pokuša da razgovara sa Vama na tu temu, ljubazno recite kolegi : „Ja stvarno nisam u poziciji da komentarišem, potpuno sam nov ovde...“, i promenite temu.

 

Izvor: http://www.kellyservices.us/


arhiva novosti